Este ”Noua Casă” cel mai ieftin credit pentru locuințe?
”Noua Casă” este un program guvernamental care facilitează accesul persoanelor interesate să-și achiziționeze o locuință prin acordarea unui credit bancar.
Principalul avantaj al acestui tip de credit îl reprezintă avansul. Dacă la un credit ipotecat obișnuit băncile solicită un avans de minim 15%, prin creditul ”Noua Casă” avansul solicitat este de doar 5 %.
Atenție însă, de acest avans mic beneficiează doar creditele de până la 70.000 euro. Cele ce depășesc acest plafon, până la 140.000 euro, necesită un avans de 15%.
Multă lume se plânge deja că în marile orașe, suma de 70.000 euro prin care se poate beneficia de avansul minim de 5%, este insuficientă raportat la prețurile apartamentelor sau al caselor.
Cine poate beneficia de acest program?
Pentru a beneficia de Programul Noua Casă, solicitantul trebuie să îndeplinească mai multe condiții, cum ar fi:
Vârstă minimă de 18 de ani la acordarea creditului și maxim 65 sau 70 de ani la terminarea creditului.
Vechime la locul de muncă actual de minim 3 sau 6 luni.
Lipsa datoriilor înregistrate sau credite neachitate la data scadentă.
Posibilitatea depunerii unui avans de minim 5% din prețul de achiziție al locuinței.
La data solicitării creditului garantat nu deţine în proprietate nicio locuinţă sau are o locuință cu o suprafață mai mică de 50 mp.
Achiziţionează o singură locuinţă, printr-un credit acordat şi garantat în condiţiile Programului Noua Casă, aflată pe teritoriul României, înscrisă în cartea funciară.
Care sunt documentele necesare în dosarul de solicitare?
După aprobarea finanțării, banca transmite către FNGCIMM solicitarea de garantare/promisiunea de garantare prin intermediul unei aplicații web, puse la dispoziție de către FNGCIMM și atașează în aplicație următoarele documente:
Solicitare de garantare/ Solicitare de emitere a promisiunii unilaterale de creditare și Promisiunea de garantare dacă este cazul;
Documentul de identitate al beneficiarului/beneficiarilor, precum și al soțului/soției, dacă este/sunt căsătorit/casatoriți, din copie certificată;
Declarația pe propria răspundere a beneficiarului;
Antecontractul de vânzare-cumpărare autentificat sau sub semnăturăprivată cu dată certă;
Extras de carte funciară privind locuința ce urmează să fie achiziționată din finanțare, eliberat cu cel mult 15 zile înainte de data solicitării de garantare;
Certificatul de eficiență energetică pentru una dintre clasele A, B sau C;
În cazul acordării unei promisiuni de garantare, se atașează și promisiunea unilaterală de creditare emisă de către Bancă;
În cazul achiziționării unui imobil care a mai făcut obiectul unei finanțări garantate din cadrul Programului, pentru care interdicția de înstrăinare a expirat, acordul emis de MFP pentru înstrăinarea locuinței achiziționate din cadrul Programului și pentru ridicarea temporară a interdicției de grevare cu sarcini a locuinței achiziționate de către vânzător.
De toate aceste proceduri te putem scăpa noi.
Preluam noi pentru tine toate demersurile necesare în relația cu băncile, astfel că stresul tău va fi unul extrem de redus.
Avem experiență dovedită în :
Consultanță în accesarea finanțărilor și structurarea optimă a tranzacțiilor
Suport în negocierile purtate cu băncile partenere
Obținerea finanțării solicitate
Suport în restructurarea și optimizarea finanțărilor existente
Suntem aici pentru tine !
Serviciile noastre sunt gratuite, comisionul nostru este plătit din partea băncilor de la care intermediem creditele.
Comenteaza